Goodyear sponsort ook komende jaren Cotton Bowl Classic
(Foto: Shutterstock)

Goodyear sponsort ook komende jaren Cotton Bowl Classic

Goodyear heeft een meerjarige overeenkomst getekend om zijn titelsponsoring van de Goodyear Cotton Bowl Classic te verlengen.

De Cotton Bowl Classic verzorgt de historische American College Football Playoff-halve finale tussen de Alabama Crimson Tide en de Cincinnati Bearcats.  Met de overeenkomst is de Cotton Bowl in 2024 ook gastheer van een halve finale. “Net als de Cotton Bowl, is Goodyear al lang verbonden met American Football”, vertelt Todd Macsuga, directeur Brand Marketing bij Goodyear’s Noord-Amerikaanse afdeling, in een persbericht. “Deze overeenkomst is een voortzetting van onze toewijding aan de sport en stelt ons in staat de inzet in de competitie te vieren.”

Naast de deal heeft de automaker een overeenkomst met Disney Advertising Sales gesloten. Daardoor is het merk de voorkeursaanbieder van luchtverslaggeving voor College Football. “Sinds 2014 is Goodyear een ongelooflijke partner voor onze sport”, stelt Bry Patton, voorzitter van de Cotton Bowl Athletic Association. “Deze sponsorverlenging toont de gedeelde waarden tussen Goodyear en de Cotton Bowl Classic aan.”

Kunstwerken

Het bandenmerk maakt standbeelden van de mascottes van zowel de universiteit van Alabama, als die van Cincinnati. Beide kunstwerken zijn van meer dan 300 Goodyear-banden gemaakt en wegen meer dan 100 kilogram per stuk. De bandenmaker heeft kunstenaar en voormalig minor league baseballspeler Blake McFarland de opdracht gegeven om de beelden te maken. Deze kunstwerken zijn handgemaakt en gaan als middelpunt dienen voor de festiviteiten voorafgaand aan de wedstrijd.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.