Kwik-Fit groeit door crisis

Kwik-Fit groeit door crisis

Door de huidige recessie kiezen klanten eerder voor universele autobedrijven voor onderhoud en reparatie. Dit ziet ook Kwik-Fit. Deze fitter zag haar omzet in de klein zakelijke markt in het 1e kwartaal met 40% stijgen. Men zag vooral veel nieuwe klanten van kleinere bedrijven met bedrijfsauto’s in haar 180 filialen binnenkomen, maar ook de grote leasebedrijven en verzekeraars stromen toe. Dit meldt marketingmanager Arjan van der Meer. De grootzakelijke klanten gaan volgens de marketingmanager nu eerder naar Kwik-Fit dan naar de vaak duurdere merkdealer. “Onze omzet in autoruiten is meer dan verdubbeld. Keuringsmeesters en glasmonteurs kunnen hier zo aan de slag.” Bij particuliere klanten is het beeld minder eenduidig. “We zijn net de tandarts. Iedereen stelt dat graag uit. De banden waarop mensen hier binnenrijden, zijn soms tot op de draad versleten. Ze rijden steeds vaker door van apk naar apk. Aan de andere kant komen er nieuwe klanten binnen die eerder altijd naar de merkdealer gingen. En dan is er nog een groep die denkt: we gokken het erop, dan maar geen keuring.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.