Hankook verkoopt wereldwijd meer banden
(Foto: Hankook)

Hankook verkoopt wereldwijd meer banden

De bandenproducent heeft in het eerste kwartaal dit jaar 1.537,4 miljoen euro omzet gedraaid. Dit resulteerde in een bedrijfswinst van 139,4 miljoen euro. Opmerkelijk volgens het bedrijf, want de ‘economische omstandigheden’ waren niet optimaal. Het bedrijf zag zijn bedrijfswinst stijgen met 51,5 procent ten opzichte van vorig jaar, meldt het bedrijf in een persbericht.

Ondanks de economische omstandigheden bleef het bedrijf een stabiele verkoop aan banden houden. Deze banden zijn speciaal ontwikkeld voor EV’s. De toename wordt toegedragen aan de stabiele samenwerking met premium autofabrikanten. Ook gelooft het bedrijf dat de groei in de verkoop van banden komt door de vervangingsmarkt dat aanzet over de hele wereld.

Een groeiend model

Volgens de bandenproducent groeit het bedrijf snel en is het een pionier in de markt van EV’s. Dit komt dankzij ‘baanbrekende technologieën en op maat gemaakte strategieën nog voor de commercialisatie van EV’s op grote schaal.’

Het bedrijf is marktleider, en streeft ernaar om het verkoopaandeel van banden voor elektrische voertuigen te verhogen tot ongeveer 20 procent in 2023. Voorheen was dit 5 procent in 2021 en 11 procent in 2022.

Hankook zag in het eerste kwartaal van 2023 een gestage groei door de levering van banden onder een aantal nieuwe elektrische modellen. Hieronder vielen; de C11 Electric SUV van Chinese start-up Leapmotor, Toyota’s eerste volledig elektrische SUV, en Volkswagen’s ID. Buzz.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.