Continental presenteert nieuwe werkplaatstools op Automechanika
(Foto: Continental)

Continental presenteert nieuwe werkplaatstools op Automechanika

Continental presenteert op de Automechanika-beurs de werkplaatstool Sindri. Daarnaast komt de bandenmaker ook met de virtuele reparatie-ondersteuningsdienst ‘Remote Expert’ en een onderzoek naar een aandrijfriem van duurzame materialen.

De Sindri-app is ontworpen voor tablets en maakt een de directe voertuigacceptatie in garages mogelijk. Werkplaatsmedewerkers kunnen daarnaast tijdens visuele inspecties gebruikmaken van de voertuigscan van de app. Alle gegevens die hieruit komen vat Sindri samen en geeft ze in een overzicht. Daardoor kunnen ze direct met klanten besproken worden. De app ontvangt data op een uitleesapparaat, dat toegang heeft tot de controle-units via de OBD II-interface. Sindri maakt volgens de bandenmaker data sneller beschikbaar dan conventionele OBD II-scanners. Daarom moet deze technologie parallel aan een visuele inspectie te gebruiken zijn.

“Technologieën veranderen snel en stellen nieuwe eisen aan reparaties, megatrends zoals duurzaamheid stellen werkplaatsen en retailers voor nieuwe uitdagingen. Kennis wordt de nieuwe sleutel voor de aftermarket. Daarom spelen diensten die de werkplaats geschikt maken voor de komende veranderingen een steeds belangrijkere rol. Wij begeleiden onze partners naar de toekomst met onze technische knowhow en operationeel management, aangevuld met ons innovatieve en brede productportfolio”, vertelt Rob Tamse, directeur van Continental Automotive Trading Nederland, in een persbericht.

Riemen en tools

Continental laat op de beurs verder een prototype van een duurzame aandrijfriem zien. De riem bestaat uit versterkingen uit recyclebare bronnen en rubbermengsels die geen fossiele bestanddelen bevatten. Ook bij het fabricageproces zijn volgens het bedrijf duurzame materialen gebruikt. “Riemen behoren tot de meest voorkomende slijtageonderdelen, dus zijn het belangrijke onderdelen om bij te dragen aan meer duurzaamheid in de business voor reserveonderdelen. Continental is materiaalspecialist voor rubber, en onze expertise heeft zich in meer dan 150 jaar ontwikkeld. Een duurzaam geproduceerde riem als deze heeft het potentieel om de CO2-voetafdruk met ongeveer 50 procent te verminderen”, vervolgt Tamse.

Een voorbeeld van de andere digitale diensten van het bandenbedrijf op de Automechanika is de nieuwe virtuele reparatieondersteuning van de Continental Aftermarket Customer Service. De werkplaats- en productteams kunnen daarom binnenkort videobellen, om vragen van werkplaatsen en dealers te beantwoorden. Hierdoor moeten vragen over een reserveonderdeel makkelijk op te helderen zijn, zonder tijdrovend onderzoek in de gebruikshandleidingen. Werkplaatsen zullen hiervoor wel een smartphone of tablet met een internetverbinding nodig hebben. Automechanika is geopend van 13 tot 17 september 2022. De bandenmaker is hier te zien op stand A03, in het forum naast de beurshal.

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.