Vredestein marktleider vierseizoenenbanden

Vredestein marktleider vierseizoenenbanden

Vredestein is opnieuw marktleider op het gebied van vierseizoenenbanden. Dit blijkt uit de 13e KwikFit Bandenmonitor van het voorjaar 2018.
Michelin groei
Vredestein is al sinds de eerste bandenmonitor de absolute marktleider op het gebied van all season banden. Hoewel 7,2 procent marktaandeel verloren ging, rijdt nog altijd 28,6 procent van deze markt op banden van deze producent. Goodyear volgt met een wegdekaandeel van 17,2 procent en Michelin zag haar aandeel vierseizoenenbanden de afgelopen twee jaar fors groeien met 13,3 procent tot een huidig aandeel van 16,7 procent.
Het fors groeiende aandeel van Michelin op de markt voor vierseizoenen banden laat zien dat het Franse concern het terugwinnen van de koppositie in de top 10 bandenmerken dankt aan het succes van hun Cross Climate-band.
Daling
Voor het eerst sinds KwikFit zes jaar geleden is begonnen met meten, is een lichte daling te zien van het aandeel vierseizoenenbanden. Van de Nederlandse auto’s rijdt 8,7 procent op vierseizoenenbanden, dat is net iets minder dan een jaar geleden. Hiermee lijkt de opmars van de vierseizoenenband voorlopig gestopt zo laat het onderzoek zien. Toch verwacht KwikFit dat de markt van vierseizoenenbanden volgend jaar weer een verdere groei zal laten zien nu de eerste leasemaatschappijen de winterbanden die aan vervanging toe zijn, deels vervangen door vierseizoenbanden.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.