Succes Michelin CrossClimate overstijgt verwachtingen

Succes Michelin CrossClimate overstijgt verwachtingen

De Michelin CrossClimate, de nieuwe band voor alle weersomstandigheden die de eigenschappen van een zomer- en winterband verenigt, is sinds zijn introductie in mei van dit jaar 25% meer verkocht dan verwacht. Dit zei Per de Vries, Productmarketing Manager Personenwagenbanden bij Michelin, tijdens een bijeenkomst in Breda.
Fleetowners
De hogere verkoopcijfers waren vooral het resultaat van de grote belangstelling van fleetowners, aldus De Vries. “De band maakt tussentijdse wissels overbodig en dat scheelt tijd en kosten. Dit maakt de markt positief. We zien ook dat leasebedrijven een speciale ‘lease en fleet edition’ inzetten met deze band.”
Daarnaast zijn verschillende automerken voornemens om de band op nieuwe auto’s te gaan leveren als eerste montage, waaronder merken van de Volkswagen Groep en van PSA: “Zij werken aan een homologatie voor OE montage.”
Nieuwe maten
De Vries meldde ook dat het matenpakket van de CrossClimate wordt uitgebreid. “We zijn bij de introductie begonnen met 23 maten. Van mei tot en met november 2016 komen daar nog 14 maten bij van 14 t/m 18 inch. Voor SUV’s komt de CrossClimate van mei tot en met september 2016 met 5 nieuwe maten, van 17 t/m 19 inch. In 2018 volgen CrossClimates voor bestelauto’s.”
Michelin heeft de CrossClimate ontwikkeld omdat veel automobilisten de periodieke bandenwissels te duur vinden. Bovendien zou 65 procent het hele jaar op zomerbanden rijden. De band is officieel goedgekeurd voor gebruik in de winter en onderscheidt zich volgens Michelin van een allseason band, die slechts een compromis is tussen een zomer en winterband.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.