Michelin blaast bandenmerk Kleber nieuw leven in

Michelin blaast bandenmerk Kleber nieuw leven in

©Michelin gaat haar bandenmerk Kleber nieuw leven inblazen met een ‘relaunch’. Dit heeft de bandenproducent bekend gemaakt tijdens een bijeenkomst in Breda.
Segmentatie
Deze ‘relaunch’ is een uitvloeisel van de segmentatie waarmee Michelin haar bandenmerken Michelin, BFGoodrich en Klebèr duidelijker gaat profileren voor een specifieke doelgroep. Binnen deze segmentatie blijft Michelin blijft het premium merk binnen het concern. Het merk BFGoodrich zal meer worden geprofileerd als een avontuurlijke 4X4 band. Kleber zal worden gepositioneerd met de eigenschap ‘veiligheid’. De banden van dit merk zullen ook worden geleverd met een ‘Cashback warranty’, een garantie waarbij de koper zijn geld terugkrijgt als hij niet tevreden is over de band.
Kleber Citilander
De eerste Kleber die in het kader van de herpositionering zal worden geintroduceerd is de Citilander, een allseasons band bestemd voor SUV’s en crossovers (90% weggebruik en 10% offroad). “De markt voor SUV banden is een groeimarkt”, aldus Productmarketing Manager Personenwagenbanden Per de Vries. “Vandaar dat wij als eerste met deze band komen. In 2016 volgt een nieuwe 4-seizoens band.”
De prijzen van de merken Kleber en BFGoodrich liggen zo’n 15% lager dan die van vergelijkbare Michelin banden.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.