Reclame Code Commissie stelt Bovag-dealers in het gelijk

Reclame Code Commissie stelt Bovag-dealers in het gelijk

De Reclame Code Commissie heeft de Bovag in het gelijk gesteld in een geschil dat de organisatie had met Profile Tyre Center. In een radiocommercial stelde Profile dat dealerbedrijven niet over de juiste gereedschappen beschikken om goede bandenservice te leveren. Volgens de RCC, om een oordeel gevraagd door de Bovag, is dat misleidend en in strijd met de waarheid.  Bovag maakte de zaak in februari aanhangig omdat men vond dat in de commercial van Profile iets werden geroepen dat gewoon niet waar is. “Wij vonden dat een unfaire manier van concurreren en we wilden het door een onafhankelijke instantie laten toetsen”, zo stelt Bovag. De RCC acht de gewraakte passage in strijd met de waarheid. Volgens Profile Tyre Center ging het om een “humoristische uiting”, maar de RCC vindt dat een absolute bewering wordt gedaan. De humoristische toon zal volgens de commissie niet voorkomen dat veel consumenten de mededeling toch voor waar zullen aannemen.

Dit bericht heeft 0 reacties

  1. Gert

    Op hun website staan nog veel betere commercials over “forget the dealer”. Ik vind het toch wel humoristisch. Je moet er gewoon om lachen en niet zo moeilijk doen.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.