Michelin ziet omzet dalen

Michelin ziet omzet dalen

MichelinIn het eerste kwartaal van 2014 daalde de omzet van Michelin met 2,4 procent van 4,88 miljard euro in 2013 tot 4,76 miljard euro. Uit het kwartaalverslag van de bandenproducent blijkt vooral dat Michelin last heeft van de sterke Euro.
Hoger verkoopvolume
Het verkoopvolume steeg met 3,4 procent. De vraag naar banden ontwikkelde zich goed, zo stelt men, behalve in Oost-Europa. Toch was het hogere verkoopvolume onvoldoende om negatieve wisselkoerseffecten ter waarde van 232 miljoen euro te compenseren.
Verwachtingen onveranderd
Toch houdt Michelin vast aan de verwachte volumegroei van circa 3 procent dit jaar. Voor volgend jaar mikt Michelin op een operationele winst van 2,9 miljard euro en in 2016 moeten de kosten met 1 miljard euro zijn verlaagd.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.