Michelin heeft beste imago

Michelin heeft beste imago

Het Duitse marktonderzoeksbureau Mafo.de heeft in het kader van haar periodieke RankFeel imago-onderzoek het imago van negen bandenfabrikanten onderzochg. Net zoals bij de vorige RankFeel in het voorjaar kwam Michelin als beste uit de bus met een score van 7,4. Overigens was de overwinning van Michelin nipt; Continental volgde op korte afstand op de tweede plaats (score 7,3) en Goodyear op plaats drie met een score van 7,0.
Mafo.de voert RankFeel imago-onderzoeken periodiek uit voor verschillende productgroepen. De onderzoeken bestaan interviews met respondenten, die hun mening geven over de onderwerpen merkbekendheid, imago, prestaties en het unieke karakter.
Op grond van de resultaten heeft Michelin volgens Mafo.de het beste imago in de markt. Het bandenmerk wordt als betrouwbaar kwaliteitsmerk met een lange traditie aangewezen en wordt als leidend in de markt gezien. Op de tweede en derde plaats in het imago-onderzoek volgen dus Continental en Goodyear. Dunlop volgt op de vierde plaats en Bridgestone en Pirelli op een gedeelde vijfde plaats. Daarna volgen Fulda, Hankook en Cooper-Avon.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.