Michelin Bibendum uitgeroepen tot ‘Icoon van het Millennium’

Michelin Bibendum uitgeroepen tot ‘Icoon van het Millennium’

Het in Amerika gevestigde tijdschrift Advertising Week, een vakblad voor leiders op het gebied van Marketing, Merken en Publiciteit, heeft de Michelin man Bibendum op 1 oktober in New York uitgeroepen tot “Icoon van het Millennium”.
Verjaardagscadeau
Volgens Michelin is de onderscheiding een perfect verjaardagscadeau voor Bibendum die dit jaar zijn 120e verjaardag viert. “Bibendum kwam in 1898 voort uit de tekenpen van O’Galop en is al sinds zijn geboorte veel meer dan een reclamesymbool. Als een levend wezen belichaamt hij de Michelin Groep met haar waarden, commitment en missie”, aldus Adeline Challon-Kemoun, Corporate Directeur van de Michelin Groep. “Bibendum is de woordvoerder voor een betere mobiliteit en begeleidt weggebruikers tijdens hun reizen.”
120 jaar
Met zijn wereldwijde bereik en positieve emotie heeft Bibendum aanzienlijk bijgedragen om Michelin naar de 11e plaats op de wereldranglijst van het Reputation Institute te drijven Bibendum wekt sympathie op en brengt klanten en het merk dichter bij elkaar. Al meer dan 120 jaar, draagt hij bij aan het succes van Michelin, wereldwijd leider binnen de bandensector.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.