Goodyear zet merkenstrategie Europa uit
(Foto: Shutterstock)

Goodyear zet merkenstrategie Europa uit

Goodyear heeft na een uitgebreide analyse plannen onthuld voor investeringen in en versterken van zijn portefeuille aan consumentenmerken in Europa. Daarin krijgt Goodyear zelf een sterkere premierol en wordt de rol van de andere merken, waaronder Dunlop, opnieuw bepaald.

Dat meldt Goodyear Europe in een persbericht. Doel van de operatie is om de positie van de Goodyear groep te versterken en het marktbereik uit te breiden. Op die manier wil de bandenfabrikant een meer elkaar aanvullende en concurrerende merk- en productgamma bieden om aan de behoeften van de sector te voldoen.

De Amerikaanse bandenfabrikant verwacht dat de markttrends op de Europese markt de komende vijf jaar drastisch zullen veranderen. Het tweede- en derdelaags segment zullen verder groeien ten koste van de eerste laag. Dat komt door de inflatiedruk die de voorkeuren en het koopgedrag van de consumenten beïnvloedt. Dat biedt potentiële kansen om klanten te trekken die goedkopere opties zoeken zonder op kwaliteit in te boeten, denkt Goodyear.

Bij Dunlop wordt de focus verlegt naar rijders die een lang durende kwaliteit voor een eerlijke prijs zoeken. Het productenpakket wordt voor dat merk uitgebreid om vanaf volgend jaar 84 procent van de markt te bedekken. Voor klanten die betaalbare banden met een lange levensduur zoeken, zijn er dan nog merken als Fulda, Avon, Debica, Sava en Cooper beschikbaar.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.