Continental zet display-business in de etalage
(Foto: Continental)

Continental zet display-business in de etalage

Continental gaat in een brede herziening van de toekomstplannen de User Experience activiteiten rond displays en interieurs van auto’s verzelfstandigen en mogelijk op termijn afstoten. De Automotive Divisie zelf, waar die tak toe behoort, blijft nadrukkelijk onderdeel uitmaken van het Duitse concern. Bij banden zal Continental zich vooral richten op duurzaamheid, elektrische mobiliteit en digitale bandendiensten om verdere winstgevende groei te genereren.

Over de hele linie gaat het bedrijf bezuinigen op uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling. Het bandenbedrijf snijdt in de 82 R&D-vestigingen in de wereld. Dat maken ceo Nikolai Setzer en andere directieleden wereldkundig tijdens een Capital Market Day in Hannover. Continental wil met – deels al eerder aangekondigde – kostenbesparingen de brutomarge opvoeren naar 8 tot 11 procent. De omzet zou in drie tot vijf jaar moeten stijgen naar 51 tot 56 miljard euro terwijl dat dit jaar naar verwachting tussen de 41 en 43 miljard euro zal uitkomen.

Setzer geeft toe ‘dat het bedrijf recent kampt met veel uitdagingen waarbij resultaten niet altijd hebben voldaan aan de verwachtingen’. De Automotive Group zal zich nu vooral richten op activiteiten die waarde scheppen en winst opleveren. De divisie moet tegen 2025 400 miljoen euro per jaar kostenbesparingen bereiken. Daartoe worden structuren en processen herzien en vereenvoudigd. Setzer gaf echter geen concrete informatie over een eventueel massa-ontslag die mogelijk aan de orde zijn.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.