Apollo behaalt lagere omzet, maar hogere winst

Apollo behaalt lagere omzet, maar hogere winst

ApolloIn het jaar 2014, dat in de Indiase telling eindigt op 31 maart 2015, heeft Apollo Tyres een omzet behaald van 127,5 miljard roepie, 4,4 procent minder dan een jaar eerder. Dit blijkt uit het zojuist gepresenteerde kwartaalverslag.
Bedrijfsresultaat
Het bedrijfsresultaat steeg met 0,6 procent tot 19,8 miljard roepie en de winst met 2,7 procent tot 9,8 miljard roepie. In het eerste kwartaal van 2015 (volgens de westerse telling) bedroeg de omzet 31 miljard roepie en het bedrijfsresultaat 5,1 miljard roepie. De winst in het eerste kwartaal van 2015 steeg met negen procent tot 3,1 miljard roepie.
Volumegroei
“Ondanks een gezonde volumegroei van onze personenautobanden in Europa en bijna 30 procent groei in truckbanden in India, zagen we de winst niet noemenswaardig groeien door het uitblijven van groei in Zuid Afrika en de goedkopere Euro”, aldus Onkar S Kanwar, DEO van Apollo Tyres Ltd. “Maar onze pogingen om te komen tot snelle groei buiten India, heeft wel geleid tot meer dan 20 procent exportgroei buiten India.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.