Alband Bandenservice sluit zich aan bij Profile: ‘Het moest passen in het netwerk’
(Foto: Profile)

Alband Bandenservice sluit zich aan bij Profile: ‘Het moest passen in het netwerk’

Alband Nooteboom in Kralingen heeft zich per 2 oktober aangesloten aan bij Profile. Dat maakte het bedrijf bekend. Het doel van de aansluiting is ‘om synergieën met de bestaande systemen van andere vestigingen te creëren’. Met de aansluiting heeft Profile Nooteboom nu tien vestigingen.

De vestiging in Kralingen werd in juni overgenomen door Profile Nooteboom. De overname werd mogelijk gemaakt doordat oud-eigenaar Jan Nooteboom wilde stoppen. Hij verkocht zijn zaak aan Maurice Nooteboom, zijn neef. Sinds juni was de vestiging nog niet officieel een Profile-vestiging. Dat is het nu wel.

Volgens Yuri Nooteboom, woordvoerder van de Nooteboom, zat de aansluiting er al langere tijd aan te komen, al was het nog wel even geduld hebben. “Het moest passen in het netwerk van Profile. Maar uiteindelijk is de aansluiting vloeiend verlopen”, zegt hij. “De aansluiting maakt onze boekhouding makkelijker, want die is gekoppeld aan de systemen van Profile.” Nooteboom gelooft dat het bedrijf zich nu meer op de klant kan richten.

Profile

Harm Nieboer, directeur Netwerk bij Profile, is ervan overtuigd dat de aansluiting van de bandenspecialist in Rotterdam Profile’s positie op de Nederlandse markt zal versterken. “Door de toevoeging spreken we het huidige groeipotentieel in Nederland nog meer aan, terwijl we ons blijven richten op de particuliere en zakelijke leasemarkt voor reparatie, onderhoud en banden”, aldus Nieboer. Hij ziet de aansluiting van het bedrijf in Kralingen als een ‘belangrijke’ toevoeging. “Het voordeel van de nieuwe vestiging is dat uitgebreide mogelijkheden voor investeringen in nieuwe servicetechnologie binnen het bereik komt”, aldus Profile in een reactie.

Volgens Profile was het vanaf het begin de intentie om de vestiging ook bij het franchisenetwerk van Profile toe te voegen.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.