Vaco lanceert campagne ‘Doe de bandencheck’

Vaco lanceert campagne ‘Doe de bandencheck’

Vaco doe de bandencheckOm automobilisten bewuster te maken van hun banden, start Vaco de nieuwe campagne ‘Doe de bandencheck’. Deze campagne werd afgelopen dinsdag gelanceerd op het Safety Experience Center bij het Autotron in Rosmalen.

Aandacht aan banden
De campagne moet mensen stimuleren om vaker aandacht aan de banden te besteden, aldus Vaco secretaris Tim van der Rijken. Hij wees op het jaarlijkse ‘Rolling Wheelonderzoek’ waaruit bleek dat 9% van de auto’s ten minste één band heeft die een gevaar vormt voor de verkeersveiligheid. “Dit percentage is al jaren stabiel terwijl er steeds hogere eisen worden gesteld aan banden. We mogen in Nederland op veel wegen harder rijden dan vroeger. Daarnaast zijn er vaker dagen met extreme regenval en hebben meer auto’s een elektrische aandrijving. Het baart daarom zorgen dat de staat van de banden niet verbetert”, aldus Van der Rijken.

Bandenbewust
De campagne wordt via social media uitgerold, in de eerste plaats onder doelgroepen die nog weinig bandenbewust zijn. Van der Rijken: “Hopelijk zien we volgend jaar al een lichte verbetering in de staat van de banden. Maar het zal een kwestie zijn van lange adem.”
Hij wees nog naar de andere, nog lopende campagnes ‘Kies de beste band’ en ‘De bandenwisselweken’: “Al deze campagnes vullen elkaar goed aan.”

Om het belang van goede banden te ervaren konden de genodigden op het Safety Experience Center zelf ervaren hoe het weggedrag verandert bij bijvoorbeeld verschillende profieldieptes en bandenspanning.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.