UHP verkopen stuwen resultaten Hankook

UHP verkopen stuwen resultaten Hankook

Hankook zag zijn bedrijfsresultaten in het derde kwartaal 21,7 procent hoger liggen dan in de vergelijkbare periode vorig jaar. Oorzaak hiervan was vooral de hoge verkopen van haar ultra high performance (UHP) banden.
Het bedrijfsresultaat bedroeg in het derde kwartaal 154,9 miljoen euro. De omzet nam in deze periode met 5,8 procent toe vergeleken met een jaar eerder, tot 1,26 miljard euro. Deze goede resultaten waren vooral te danken aan een stijging van de verkoopaantallen van UHP-banden in China en Noord Amerika. In het derde kwartaal stegen deze in Noord-Amerika met 68,9 procent op jaarbasis, in China met 50 procent en in Europa met 10,9 procent. “De hogere vraag naar onze UHP-banden, aangevuld met onze strategische expansie in belangrijke groeimarkten, waren de belangrijkste bijdragen voor onze groei, ondanks de stagnatie van de globale economie en de crisis in de Eurozone”, zei Suh Seung-hwa, CEO van Hankook Tire, over de gepresenteerde resultaten.
Behalve de hoge vraag naar UHP-banden droegen ook nieuwe OEM-overeenkomsten in China en Noord-Amerika bij aan de groei.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.