Terugval voor Michelin

Terugval voor Michelin

In Nederland heeft Michelin het eerste half jaar van 2009 een flinke terugval laten zien in de verkoop van personenautobanden. Dit bleek tijdens een mediabijeenkomst op 6 januari. De Noor Oyvind Emblem, sinds augustus 2009 nieuwe managing director van Michelin Benelux, toonde zich tijdens de bijeenkomst gematigd positief. “In het eerste halfjaar ging het nog slechter, later nam de afzet toe.” In totaal zakte de markt voor personenautobanden in Nederland met 10%, maar Emblem verwacht dat die stijging in zeer geringe mate in 2010 zal doorzetten, mede omdat de winterbandenverkoop relatief goed verloopt: “Eind 2008 ging het allesbehalve goed met de winterbandenafzet, mede vanwege de intredende crisis. Deze winter gaat het een stuk beter, dat merkten we al aan het begin van de winterperiode.” Het recente stevige winterweer gaf de verkopen nog een extra duw in de juiste richting. Door de sterk teruggelopen vraag naar vervoer is de verkoop van banden aan de transportsector veel verder teruggevallen dan in het personenautosegment.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.