De bandendivisie van Continental heeft 2011 met succes afgesloten. De bandenfabrikant meldt dat de divisie een omzet heeft behaald van 8,8 miljard euro uit de verkoop van personenauto-, lichte bedrijfsauto- en vrachtautobanden. Het resultaat van 2011 lag 7 procent hoger dan in het voorgaande jaar in een uitdagende markt, zo meldt men. “Ondanks de hogere grondstofprijzen die in 2011 een extra kostenpost van ongeveer 1 miljard euro met zich meebrachten.”
Per 1 augustus 2011 zijn de personenauto-, lichte bedrijfsauto- en vrachtautobandenunits samengevoegd in een nieuwe Bandendivisie. Op 31 decmeber 2011 telde deze divisie wereldwijd 41.135 medewerkers en 22 productie- en ontwikkelingsvestigingen.
In 2011 verkocht de Bandendivisie in de wereld zo’n 122 milljoen personenauto- en lichte bedrijfsautobanden en 7 miljoen vrachtautobanden. Conti ziet vooral groeimogelijkheden in de BRIC landen. (Brazilië, Rusland, India and China).