Starco kiest voor landbouwsector

Starco kiest voor landbouwsector

Terrion ATM 7360De Deense banden- en wielenproducent Starco legt een sterkere focus op producten voor de landbouwsector. Dit zei Starco Group marketing manager Brian Lorentzen in een interview met het blad Tyres & Accessoires.
Landbouwbanden
Tot voor kort profileerde de fabrikant zich als leverancier van speciale banden, maar de landbouwsector wordt voor Starco steeds belangrijker, onder andere met de start van de distributie van landbouwbanden in Zuid-Afrika.
Met de sterkere focus op landbouwbanden wil Starco nu een nieuwe strategie ontwikkelen voor de aftermarket en OE markt. Doelstellig is om het aandeel van de omzet in de aftermarket te vergroten tot 50 procent. Ook wil men zich nog meer richten op het OE segment. In 2016 wil Starco huisleverancier zijn van OE-producten aan de grote spelers in de Europese landbouwsector. Het bedrijf wil haar focus op de industriële sector herzien, aldus Lorentzen.
Banden en wielen
Starco is al langer actief in het segment landbouwbanden en -wielen. De meeste banden en welen die het bedrijf in het laatste jaar heeft ontwikkeld waren voor dit segment. In 2013 houdt Starco rekening met een omzet van een kleine 150 miljoen euro, bijna 10 procent meer dan in het moeilijke jaar 2012.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.