Recessie pakt goed uit voor Vredestein

Vredestein Banden in Enschede draait goed. Het bedrijf was in 2008 winstgevend en zal dat naar verwachting ook dit jaar blijven. De strategische beslissing van Vredestein om uitsluitend banden te produceren voor de vervangingsmarkt pakt goed uit. Dit marktsegment blijkt weinig conjunctuurgevoelig, vertelt algemeen directeur Rob Oudshoorn tegen Het Financieele Dagblad. “Je kunt in zekere zin zeggen dat de recessie gunstig is; mensen blijven langer doorrijden in hun oude auto.” Ook de samenwerking met de Italiaanse topontwerper Giorgetto Giugiaro heeft volgens Oudshoorn een positief effect op de verkoopcijfers.
Toch is er ook onzekerheid in de bandenbranche. De concurrentie in de autobandenbranche is moordend. Vanwege de overcapaciteit zijn in Europa al diverse fabrieken gesloten. Bij Vredestein is de orderportefeuille tegenwoordig nooit voor langer dan een maand gevuld. Oudshoorn: “Gelukkig loopt het aantal bestellingen goed. Na de winterbanden lopen nu ook onze zomerbanden goed. Wat we produceren, verkopen we.”

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.