Omzet Delticom daalt in moeilijke bandenmarkt

Omzet Delticom daalt in moeilijke bandenmarkt

delticom1In haar zojuist verschenen jaarverslag meldt Delticom dat 2012 een “uitdagend” jaar was. In een moeilijke markt behaalde de online bandenverkoper een omzet van 456,4 miljoen euro. Dit was 4,9 procent minder dan de 480 miljoen in 2011.
De EBIT (inkomsten vóór de aftrek van rente en belastingen, bedroeg in 2012 32,6 miljoen euro. Dit was 38,4 procent minder dan de 52,9 miljoen euro in 2011. Het bedrijfsresultaat bedroeg 22,2 miljoen euro, in 2011 was dit nog 36 miljoen euro. Volgens Delticom komt deze daling door een lagere bruto marge, hogere vaste kosten en minder verkochte banden.
In 2012 was Delticom actief in 42 landen. Het aantal montagepartners steeg afgelopen jaar tot meer dan 34.000, waarvan ruim 8.500 in Duitsland. In 2012 steeg het aantal klanten met meer dan 850.000 nieuwe klanten tot 6,2 miljoen. In 2011 nam het aantal nieuwe klanten nog met 921.000 toe.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.