Nieuwe wereldwijde campagne Michelin

Nieuwe wereldwijde campagne Michelin

Michelin heeft zijn eerste wereldwijde reclamecampagne gelanceerd. De slogan van deze nieuwe campagne is ‘De juiste band kan alles veranderen’. Die slogan moet overal ter wereld de competitieve voordelen van Michelin-banden illustreren. Deze campagne is een antwoord op de sterke concurrentie die er momenteel binnen de branche heerst, aldus Michelin. De campagne moet duidelijk maken dat Michelin-banden meer grip bieden tijdens het remmen, een langere levensduur hebben en minder brandstof verbruiken. De campagne laat zien dat consumenten door de juiste bandenkeuze brandstof kunnen besparen, hun veiligheid kunnen vergroten en langer met hun banden vooruit kunnen. Het merk heeft voor zijn nieuwe advertentiecampagne een volledig geanimeerde wijze van presenteren gekozen. Daarin wordt een link gelegd met de sterke reclametraditie van Michelin –  vooral met de krachtige posters uit de eerste helft van de 20e eeuw. De campagne laat Bibendum, het Michelin-mannetje, zien in een geanimeerde wereld. Als een ambassadeur van Michelin schiet hij automobilisten te hulp bij problemen: hij vervangt hun kapotte banden door Michelin-banden die hij uit z’n eigen romp haalt. Zo kunnen ze blijven rijden. Deze wereldwijde campagne begint in de VS en wordt vervolgens uitgerold over 55 landen; begin 2010 in Europa en Azië en vervolgens Afrika, het Midden-Oosten, India en Zuid-Amerika. De start in de VS was op 7 oktober met tv-spots, advertenties in bladen en op internet. Deze nieuwe reclamecampagne van Michelin is gemaakt door TBWA.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.