Michelin mikt vooral op opkomende landen

Michelin mikt vooral op opkomende landen

De Franse bandenfabrikant Michelin gaat volop investeren in China, India en Brazilië. In China wordt een bestaande fabriek voor achthonderd miljoen dollar uitgebreid terwijl in India en Brazilië voor vergelijkbare bedragen nieuwe bandenfabrieken worden neergezet.
“De westerse landen zullen niet veel groei meer vertonen, onze toekomst ligt vooral in opkomende landen”, aldus topman Michel Rollier. Aan de andere kant heeft Michelin de activiteiten in Rusland flink teruggedraaid. De fabriek in Davydovo is inmiddels al zeven maanden lang vier dagen per maand dicht. Plannen om de capaciteit te verdubbelen, gaan voor onbepaalde tijd de ijskast in. “We wachten tot de Russische markt de weg omhoog weer heeft gevonden. Wanneer dat is, ik heb er geen idee van”,  aldus Rollier. In Frankrijk zelf is het voorlopig van hetzelfde laken een pak want daar moeten uiterlijk volgend jaar bijna elfhonderd werknemers hun biezen hebben gepak

Dit bericht heeft 0 reacties

  1. marloes

    Het gaat enorm hard met de opkomende markten in het verre oosten. De groei is onvoorstelbaar hard en snel en de impact op onze economie wordt nog steeds door velen onderschat. Alleen door te investeren in onze kenniseconomie en innovatie kunnen wij hier tegengas aan geven.
    Marloes
    http://www.goalretail.nl

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.