Kumho Tire versterkt positie in Europa
(Foto: Kumho tire)

Kumho Tire versterkt positie in Europa

Kumho Tire heeft de Europese omzet in het eerste kwartaal vergeleken met een jaar geleden nagenoeg verdubbeld naar 165 miljoen euro. Kumho Tire is tevreden met die resultaten maar spreekt tegelijkertijd van ‘een eerste fase in een periode van aanhoudende investeringen die zullen leiden naar verdere groei in de regio.’

Dat meldt vakblad Tyre Trade news. Het Koreaanse Kumho Tire wil haar marktaandeel in Europa verder opvoeren door verbeterde concurrentiekracht, uitbreiding van de OE-omzet en belangrijke investeringen in de infrastructuur. Het bedrijf is al leverancier voor eerste plaatsingen bij Mercedes-Benz, Renault, Skoda en Volkswagen, naast de Koreaanse merken Hyundai en Kia.

Voor de vervangingsmarkt beschikt Kumho Tire inmiddels over distributiecentra in Duitsland en Groot-Brittannië terwijl er een aantal andere in de pijplijn zitten. Daarnaast wordt het aantal medewerkers bij het Europese verkoopteam voortdurend uitgebreid. Het bandenbedrijf is verder shirtsponsor van Bayer 04 Leverkusen en Tottenham Hotspur. 

“Onze laatste Europese verkoopresultaten zijn duidelijk erg bemoedigend en een duidelijke indicatie dat we met onze business de juiste kant op gaan. We zijn erg enthousiast over onze plannen voor de verdere ontwikkeling in de regio en kijken er naar uit om in de komende maanden er meer over te onthullen”, vertelt President van Kumho Tire Europe, Gangseung Tony Lee.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.