Falken Tyre Europe viert 40-jarig bestaan
(Foto: Falken Tyre)

Falken Tyre Europe viert 40-jarig bestaan

Falken Tyre Europe viert dit jaar haar 40-jarig bestaan. ‘’Het merk Falken is geboren met een specifiek doel: de high-performance lijn voor ons moederbedrijf SRI met het leveren van hoge kwaliteit en waarde aan klanten in de hele wereld’’, aldus managing director en president Markus Bőgner tijdens een jubileumevenement in Frankfurt.

Falken lanceerde haar eerste band, de FK06C in 1983, voor de opening van haar eerste centrale magazijn in Dortmund met in die tijd niet meer dan 15 duizend banden. Het Europese hoofdkwartier is sinds 1988 gevestigd in Offenbach. ‘’Ook na 40 jaar van prachtige ontwikkelingen in bandtechnologie, automotive groei en innovatie blijven onze uitgangspunten hoge prestaties, grote waarde en buitengewone kwaliteit nog altijd onverminderd gelden voor al onze premie producten’’, aldus Bőgner.

Falken Tyre Europe bedient vandaag de dag meer dan 8 duizend dealers, autofabrikanten en bandenbedrijven met meer dan 2 miljoen Falken- en SRI-banden in 20 moderne distributiecentra. In het eerste plaatsing segment (OE) levert het banden voor Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi en Porsche. Het bandenmerk is sponsor van Liverpool FC en andere Europese sportclubs waaronder de Bundesliga Supercup, het wereldkampioenschap handbal, skiteams en de Red Bull Air Race.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.