Bridgestone lanceert vakantiecampagne bandencontrole

Bridgestone lanceert vakantiecampagne bandencontrole

Bridgestone is een campagne gestart die vakantiegangers erop wijst de banden van hun auto en  caravan te controleren voordat zij vertrekken. “De meesten daarvan hebben de staat van hun banden niet gecontroleerd”, zo stelt men. Met de campagne geeft de bandenfabrikant een antwoord op de resultaten van de Think Before You Drive-veiligheidscampagne, waarin op initiatief van de internationale FIA Foundation meer dan 100.000 gratis bandencontroles zijn uitgevoerd in heel Europa. Hierbij bleek dat 26% van de automobilisten rondrijdt met een te lage bandenspanning. Bijna al deze automobilisten waren zich niet bewust van de nadelige effecten die een te lage bandenspanning en versleten banden hebben op de veiligheid, het brandstofverbruik en het milieu. Bridgestone’s Technical Center Europe heeft berekend dat de 26% van de automobilisten die met een te lage bandenspanning rondrijden. Zij verbruiken samen onnodig veel extra brandstof.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.