Steegro Banden viert 50-jarig jubileum: ‘Vanuit je hart meedenken met de klant’
Vader Ariën Groenewegen (links) en zoon Dyon Groenewegen (rechts) voor het bedrijf (Foto: Steegro)

Steegro Banden viert 50-jarig jubileum: ‘Vanuit je hart meedenken met de klant’

Steegro Banden in Den Hoorn bestaat vijftig jaar. Het bedrijf heeft volop plannen voor de komende vijftig jaar, al is uitbreiding niet zomaar geregeld, weten ze bij Steegro.

Het bedrijf begon in 1973. Arie Groenewegen bouwde Steegro Banden op in Den Hoorn. In 1992 breidde het bedrijf uit met een tweede vestiging in Delft. Arie zijn zoon Ariën Groenewegen heeft het bedrijf in 2006 overgenomen. Momenteel is de zoon van Ariën, Dyon, ook werkzaam in het bedrijf.

Straks meer over de strategie en uitbreidingsplannen van het bedrijf. Maar eerst het heden. Om het jubileum te vieren heeft de bandenspecialist speciale acties in het leven geroepen. Met kortingsacties en cadeaus op onder andere winterbanden en uitlijningen wil het bedrijf het jubileum met zijn klanten vieren. “In augustus is iedereen op vakantie, dus we hebben besloten om de acties in september te doen”, zegt Petra Harteveld, die als dochter van oprichter Arie Groenewegen is opgegroeid in het bedrijf en daar nu een administratieve functie vervult.

De acties komen op een  ‘strategisch moment’. “We hebben veel klanten die volgende maand de winterwissel doen”, vertelt zij.

Voor een bandenretailer komt succes niet vanzelf. Volgens haar ligt het succes van de afgelopen jaren vooral aan het klantcontact dat het bandenbedrijf onderhoudt. “Eerlijk zijn richting de klanten en goed advies geven staat bij ons bovenaan de prioriteitenlijst. Vaak kun je bijvoorbeeld als klant nog verder rijden op winterbanden in de zomer, dat kan als deze banden een profieldiepte hebben tussen 2 en 4 mm. Daarom kijken we eerst of er een oplossing te vinden is, zodat we onze klanten niet gelijk op kosten jagen. We geloven in het vanuit je hart meedenken met de klant.”

Specialisatie

De bandenwereld verandert snel. Zo specialiseren veel bedrijven zich om extra service aan klanten te bieden. Steegro Banden heeft zelf ook een specialisatie. Het bandenfamiliebedrijf levert en monteert Rodgard-systemen. Rodgard is een Amerikaans systeem dat ervoor zorgt dat een auto bij een lekke band tot 80 kilometer door kan rijden. Zelfs op snelheden van 80 kilometer per uur.

Het bedrijf wil zeker ook uitbreiden, maar dat valt de local hero niet gemakkelijk. Het bedrijf wil graag zijn Den Hoornse klanten behouden, en doet dat het liefste met een vestigingsuitbreiding dichtbij huis in Den Hoorn. “Wij hebben nog geen pand weten te vinden waarin we een tweede vestiging kunnen openen en er zijn niet veel goede locaties beschikbaar”, zegt Harteveld.

Aansluiting bij een formule

Harteveld ziet dat het voor veel bedrijven aantrekkelijker wordt om aansluiting te zoeken bij een formule. Maar dat is vooralsnog niet aan de orde bij Steegro Banden. “Je product verkoopt beter als je 100 procent erachter staat. Dat hebben we minder als we ons aan de regels van een formule moeten houden. Liever minder winst en een tevreden klant, dan meer winst en mopperende klanten”, aldus Harteveld.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.