Michelin verkoopt minder en boekt lagere omzet

Michelin verkoopt minder en boekt lagere omzet

In het eerste kwartaal van 2018 heeft Michelin een omzet geboekt van 5,22 miljard euro, 6% minder dan een jaar eerder. Dit meldt de bandenproducent in haar zojuist verschenen kwartaalverslag.
Lager volume
Het verkochte volume lag 2,3% lager dam een jaar eerder. Michelin verkocht vooral minder banden in Amerika en China. Daar tegenover stond een prijsverhoging van 3,4 procent. Maar de duurder geworden euro deed de omzet alsnog dalen met 7,7%.
In het segment van personenauto- en lichte bedrijfsautobanden daalde de omzet met 9 procent en in het segment van bedrijfsautobanden met 8 %. In het segment van banden voor speciale voertuigen steeg de omzet met 8%.
Vraag neemt toe
Voor het gehele jaar 2018 verwacht Michelin dat de vraag naar personenauto- en lichte bedrijfsautobanden stijgt en stabiel blijft in het trucksegment. In het segment speciale voertuigen zal de vraag ook toenemen. De dure euro blijft Michelin wel parten spelen. Hierdoor zal de bedrijfsresultaat negatief worden beinvloed en in het eerste half jaar 250 miljoen euro lager uitvallen, zo verwacht Michelin.
Michelin blijft vasthouden aan haar verwachtingen dat de verkochte aantallen zullen toenemen in lijn met de globale trends op de bandenmarkt.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.