Hankook rapporteert sterke groei in 1e kwartaal 2012

Hankook rapporteert sterke groei in 1e kwartaal 2012

Hankook Tire rapporteert een sterke verkoopgroei in het eerste kwartaal van 2012. De groei vond met name plaats in Noord-Amerika en Europa. Vooral de vraag naar Ultra High Performance banden nam sterk toe. Seung-Hwa Suh, vice voorzitter & CEO van Hankook Tire zei tijdens de presentatie van de jaarcijfers dat de groei van Hankook Tire te danken is aan de sterke verbetering van de kwaliteit van de banden en het betere imago. “Wij zullen dit imago blijven verbeteren.”
De omzet van Hankook bedroeg in het eerste kwartaal wereldwijd 1,152 miljard euro. Europa and Noord Amerika, goed voor 26.7 respectievelijk 19.8 procent van de totale omzet, lieten een groei zien van 37 en 31 procent. De omzet in de opkomende markten waaronder Zuid-Amerika en Zuidoost Azie, steeg met 32.8 procent. De operationele winst was 158.6 miljoen euro , een stijging van 21.5 pro cent ten opzichte van het eerste kwartaal 2011.
Volgens Hankook speelden de premium banden een cruciale rol voor de groei. Vooral de Ultra High Performance en OE banden lieten een sterke groei zien. In Europa en Noord Amerika bedroeg deze groei 45,2 respectievelijk 33,9 procent. Naar eigen zeggen heeft de levering aan premium automerken, zoals BMW en Mini, hier een sterke impuls aan gegeven.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.