Goodyear kiest nieuwe marktpositionering

Goodyear kiest nieuwe marktpositionering

Goodyear sloganGoodyear kiest voor een nieuwe markt positionering en lanceert in haar 100 EMEA markten (Europe, The Middle East and Africa) de nieuwe slogan ‘Made to feel good’.
Nieuwe slogan
Met de nieuwe slogan wil Goodyear focussen op de menselijke voordelen van haar banden, zoals veiligheid tijdens de reis. Hiermee zegt de bandenfabrikant te breken met traditionele advertenties en communicatie in de bandensector, waarbij de nadruk ligt op een technische boodschap zoals remafstand, aquaplaning, rolweerstand en grip. In plaats daarvan moet de ‘Made to feel good’ slogan een waardeboodschap geven over de ervaring tijdens de reis.
Emotionele waarde
“Iedereen ter wereld herkent het merk Goodyear, maar we weten ook dat mensen nauwelijks aan hun banden denken”, aldus Goodyear Brand Manager Hugues Despres. “Met onze nieuwe slogan willen we de band meer emotionele waarde geven met de nadruk op de reis, in plaats van de technische eigenschappen.”
In haar nieuwe mediabeleid wil Goodyear ook aantrekkelijk worden bij vrouwen: “Vrouwen hebben doorgaans een doorslaggevende stem in het gezin over een investering. Banden worden vaak gezien als een investering. Daarom willen we vrouwen even goed bereiken als mannen.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.