Continental wil meer spreiding en groei

Continental wil meer spreiding en groei

Continental AG wil haar bandendivisie de komende jaren verder versterken en daarmee de concurrentie met de drie wereldspelers verder intensiveren.
Nikolai Setzer, hoofd van de bandendivisie van Continental, zei in het Duitse Handelsblatt dat het bedrijf vooral op internationale markten wil groeien. Hij erkent de drie grootste bandenproducenten ter wereld – Bridgestone, Michelin en Goodyear – vóór te moeten laten gaan: “Maar als we ons marktaandeel kunnen vergroten, kunnen we onze afstand tot deze top drie drie verkleinen.”
Volgens het Handelsblatt wil Continental vooral excelleren met toptechnologie voor bepaalde segmenten, zoals personenauto’s.
Volgens Setzer is Continental in het verleden teveel afhankelijk geweest van de Europese markt. Daarom zet hij al sinds 2000 in op groei en een versterking van haar positie in andere delen van de wereld, vooral opkomende markten. Het Handelsblatt meldt een vergroting van de capaciteit in China, India, Rusland en Brazilië. Belangrijk doel hierbij is om een betere balans te brengen in de productie in de wereld: “Continentel is in het verleden teveel een speelbal geweest van de fluctuaties in Europa”, aldus Setzer. “Daarom spreiden we de bandendivisie meer, zodat deze meer kan profiteren van groei in andere delen in de wereld.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.