ANWB pleit voor verplichting reservewiel

ANWB pleit voor verplichting reservewiel

Als het aan de ANWB ligt, ligt er in elke auto een reservewiel. De ANWB wil hiertoe een verplichting. Men refereert naar een onderzoek waaruit is gebleken dat acht op de tien nieuwe auto’s zo’n reservewiel niet heeft. Deze auto’s hebben dan weliswaar een spuitbus met vulschuim aan boord, maar dat vindt de ANWB geen goede oplossing. “Als een gat bijvoorbeeld te groot is, helpt dat niet afdoende en moet de wegenwacht alsnog hulp bieden”, aldus de ANWB. Alleen de Skoda (Fabia en Octavia, Superb), Peugeot 207, Peugeot 508, Volkswagen Polo, Toyota Auris , Toyota Avensis, Mercedes A-klasse en de Mercedes B-klasse hebben standaard een reservewiel.
De ANWB moet jaarlijks 85.000 keer uitrukken voor een auto met een lekke band. Hiermee staat de platte band op de derde plaatst in de top met redenen waarvoor de organisatie te hulp schiet. De ANWB adviseert mensen die een nieuwe auto kopen een reservewiel te bestellen. “Dat kost wel zo’n 80 euro extra.”

Dit bericht heeft 0 reacties

  1. mijn naam is Haas

    De enige reden waarom de ANWB dit bepleit is dat de organisatie veel te veel kosten moet maken om de auto’s met een stukgereden band te transporteren. Immers ter plaatse repareren wil niet. Dus in het kader van eigen kostenbesparing de consument opzadelen met kostenverhoging !!!!!!!!!!
    Haas

  2. daan

    Meestal past er alleen een thuiskomer in de ruimte onder de kofferbak. En een thuiskomer met bevestiging kost wel iets meer dan 80 euro. je zit zo op 300 euro. ( als voorbeeld een thuiskomer voor een Auris Hybrid )

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.