37% consumenten kiest OE bandenmerk bij vervanging

37% consumenten kiest OE bandenmerk bij vervanging

37% van de voertuigeigenaren die twee of meer van de banden hebben laten vervangen, kiezen daarbij voor het bandenmerk dat aks eerste montage op hun auto is geleverd. Dit blijkt uit onderzoek van JD Power.

Grote merken
Het aandeel van het Original Equipment merk is het grootste wanneer voertuigeigenaren tenminste twee banden laten vervangen in de eerste twee jaren van hun auto. Volgens het onderzoek koos 62 procent van deze eigenaren voor de merken Michelin (21%), Goodyear (12%), Continental (11%), Bridgestone (11%) of Pirelli (7%). 38% koos een ander merk.

Voordeel producenten
Volgens Brent Gruber (JD Power) hebben bandenproducenten wiens banden als eerste motage op auto’s zijn gemonteerd, grote voordelen ten opzichte van hun concurrenten: “Veel voertuigeigenaren denken niet eens aan andere merken als ze vervangingsbanden kopen. Zolang ze een goede ervaring hebben met hun OE-banden ligt het voor de hand dat ze het zelfde merk kiezen voor vervanging.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.