Goodyear: kunstwerk symboliseert introductie bandenlabel

Goodyear: kunstwerk symboliseert introductie bandenlabel

Ter gelegenheid van de introductie van het bandenlabel op 1 november heeft kunstenaar Ian Cook in negen Europese landen bezocht om een groot kunstwerk te maken.
Hij maakte deze EU Tour in opdracht van Goodyear, dat het schilderij zal presenteren aan het EU Parlement. Volgens Kate Rock, PR manager bij Goodyear is dit schilderij de kroon op het voorbereidend werk: “We hebben de introductie van het EU bandenlabel vijf jaar lang voorbereid en wilden een symbool maken om de start van deze nieuwe wetgeving te symboliseren.” De reis van Ian Cook door Europa had als doel om mensen uit de bandenbranche te bezoeken voor het schilderij.
De Britse artiest bezocht negen Europese landen in slechts vier dagen (UK, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Slovenië, Oostenrijk, Duitsland, Luxemburg en België). Voor het tot stand brengen van het schilderwerk had hij 20 speelgoedauto’s en meer dan 100 banden nodig. Ook gebruikte hij 27 kleuren, één per EU lid.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.