Michelin ’s werelds meest waardevolle bandenmerk
Michelin is ’s werelds waardevolste bandenmerk. Dit blijkt uit de ‘Brand Finance Tyres Top 10‘. In deze ranglijst is de merkwaarde afgelopen jaar met 30% toegenomen tot 7,9 miljard dollar.
Bridgestone nummer 2
Door de sterke stijging heeft het Franse bandenmerk de vorige leider Bridgestone ing ehaald. Dit bandenmerk daalde 6% tot 7 miljard dollar en behaalde daarmee een tweede plaats. Volgens Brand Finance is Michelin ook het sterkste merk met een AAA triple-A rating.
Technologie
De sterke stijging van het Michelin merk is veroorzaakt door initiatieven van de fabriek op het gebied van duurzaamheid en technologie. Als voorbeeld noemt de organisatie een concept voor 3D geprinte band dat vorig jaar zomer werd gelanceerd. Deze band kan worden aangepast aan de wegconditie en hoeft nooit te worden vervangen. Ook hebben Michelin banden goed gepresteerd in de autosport, met de overwinning in de 24 uur van Le Mans en de inzet in de Formule E dat een goed podium vormt voor nieuwe technologische innovaties.
Japanse bandenmerken laten juist een daling van hun merkwaarde zien. Naast de daling van Bridgestone lieten ook Sumitomo en Yokohama een scherpe val zien in de Brand Finance Tyre Top 10.
Top 10 Brand Finance Tyres Top 10
1.Michelin
2.Bridgestone
3.Continental
4.Goodyear
5.Dunlop
6.Hankook
7.Pirelli
8.Maxxis
9.Yokohama
10.Sumitomo
(Btron: Brand Finance)