Zuid West Banden is 35 jaar maar hypermodern: ‘Specialisme mag niet verwateren’
(Foto: Zuid West Banden)

Zuid West Banden is 35 jaar maar hypermodern: ‘Specialisme mag niet verwateren’

Zuid West Banden uit Klaaswaal is Goodyear-importeur voor de Benelux en specialiseert zich in trekker-banden.

Zuid West Banden heeft zijn jubileum nog niet echt gevierd, maar heeft daar ook een goede reden voor. “We hebben laatst namelijk een stuk buitengrond van 3 duizend vierkante meter erbij gekocht en we hebben dat verhard. We zijn nu bezig dat in te richten en dan is het praktisch klaar voor gebruik. Daarnaast zijn we bezig om het pand naast ons te kopen, want dat huren we nu nog”, vertelt Marius Dorst, mede-eigenaar van Zuid West Banden, aan Bandenportaal. Hij stelt dat het desbetreffende pand een magazijn van 1.600 vierkante meter is en dat er ook andere plannen zijn.

“We willen ook ons huidige pand nog helemaal renoveren. Tegen volgend jaar denken we toch wel klaar te zijn met alle verbouwingen. Daarom lijkt het ons leuk om tegen augustus of september een groot feest te geven voor klanten en leveranciers. Daarnaast gaan we ook nog wat met het personeel doen.”

Trots en toekomst

Consumenten kunnen bij het bedrijf voor verschillende bandenmerken terecht, zoals Bridgestone, Michelin, Vredestein, BKT en Midas. Daarnaast is ook een vestiging in Noordwijkerhout geopend. Dorst vertelt dat het bedrijf daarentegen vooral zichzelf probeert te blijven en het contact met consumenten en leveranciers familiair houdt. “We zijn er trots op dat we, ondanks de krimpende markt, toch groeien. Dat komt door ons specialisme en de inzet van al onze medewerkers en onze trouwe klanten natuurlijk.”

De krimpende markt ziet hij verder als een grote uitdaging voor de landbouw-bandensector. “Het is daarnaast ook lastig om het juiste personeel op de juiste plaats te krijgen. Je ziet dat juist dat specialisme waar ik zo trots op ben, toch schaars is in de sector. Om toekomstbestendig te zijn is het belangrijk om bij jezelf te blijven. Daarnaast moet je het specialisme wat je hebt, weten vast te houden. Dat mag niet verwateren. Het is verder ook belangrijk om de trend te zetten, in plaats van achter de muziek aan te lopen. Je moet servicegericht te werk gaan. En het dan ook niet bij woorden laten, maar daar daden aan verbinden.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.