Yokohama ziet omzet en winst stijgen, behalve met banden

In 2019 is de omzet van Yokohama iets hoger, en de winst een stuk hoger uitgevallen dan in 2018. Alleen de bandendivisie deed het slechter. Dit blijkt uit het gepresenteerde jaarverslag.
Verkopen
De omzet steeg van 650,2 naar 650,5 miljard yen. De winst kwam uit op 41,97 miljoen yen, tegenover 35,6 miljoen yen in 2018, een stijging van 17,8%.. Volgens de bandenmaker zijn deze hogere resultaten het gevolg van hogere verkopen en een belastingverlaging in India. Daar tegenover stond dan wel weer een extra belastingheffing als gevolg van de doorgevoerde herstructurering bij ATG (Alliance Tire Group), onderdeel van Yokohama. Alles bij elkaar kwamen de omzet en de winst toch hoger uit, en wel op het hoogste niveau ooit voor Yokohama.
Bandendivisie
Ondanks deze stijging daalden de omzet en de winst in de bandendivisie van Yokohama. Deze teruggang was het gevolg van hogere kosten voor logistiek en de duurdere yen, maar ook door de tegenvallende verkopen. Het original equipment segment deed het slecht, behalve in Amerika. De vervangingsbanden verkochten daarentegen weer beter, vooral in het duurdere bandensegment met de Advan, Bluearth en de Geloandar SUV-banden. Ook steeg de omzet van landbouw en industriele banden
Voor 2020 verwachting Yokohama een omzet die 1,5% hoger ligt dan in 2019 en een 9.5% hogere winst.
 

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.