Yokohama gaat zich meer op vrouwen richten

Yokohama gaat zich meer op vrouwen richten

YokohamaYokohama wil haar merkbekendheid in Amerika verder vergroten onder vrouwen. Dit zei marketingdirecteur Fred Koplin in Tire Review.
Merkbekendheid
Hij deed zijn uitspraak tijdens de 11e jaarlijkse ‘Marketing to Women’ conferentie in Chicago op 21 april. Thema was hoe bedrijven meer handel en merkbekendheid onder vrouwen kunnen krijgen in de automotive marktsector. Volgens Koplin is Yokohama er veel aan gelegen om de merkbekendheid bij vrouwen te vergroten: “Steeds meer bandenaankopen worden gedaan door vrouwen. Zij kijken daarbij vooral naar voordelen zoals brandstofbesparing, veiligheid en waar voor hun geld.”
Betere uitstraling
Volgens Koplin zijn bandenservicebedrijven zich al wel bewust van het belang van vrouwen voor de bandenaankopen. Bedrijven zijn daarom al bezig met het creëren van een betere uitstraling in hun bedrijven. “Onderzoek wijst uit dat vrouwelijke klanten een schone en comfortabele omgeving willen waar ze de verkopers kunnen vertrouwen. Grote bedrijven spelen hierop in.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.