Winterbanden populairst bij (hogere) middenklasse auto’s

Winterbanden populairst bij (hogere) middenklasse auto’s

Van de auto’s in de hogere middenklasse, het zogenaamde E segment met Audi A6 en BMW 5-serie, is 100 procent afgelopen maanden voorzien van winterbanden. Dit blijkt uit onderzoek van leasemaatschappij Alphabet onder 20.000 leaseauto’s.
D-segment
Ook voor auto’s uit het D-segment, de middenklasse met auto’s als Opel Inginia, zijn winterbanden populair met 96 procent. Volgens Alphabet blijkt dat juist leaserijders met gezinsauto’s winterbanden massaal inzetten.
Kleinere auto’s
Het gebruik van winterbanden bij kleinere auto’s, zoals de Volkswagen Up en Citroën C1, ligt bijna veertig procent lager, aldus Simon Corsèl, woordvoerder bij Alphabet: “Gezinnen met kinderen denken te kiezen voor veiligheid, maar tijdens milde winters blijkt dit niet per definitie een noodzakelijke optie.”
Afgelopen winter stond bijna 90 procent van de leaseauto’s op winterbanden; in 2009 was dat nog 64 procent.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.