Winterbanden moeten fietsverkopers extra omzet opleveren

Winterbanden moeten fietsverkopers extra omzet opleveren

Verkopers van fiets laten nog kansen liggen bij de verkoop van winterbanden voor fietsen. Dit zegt Bovag in de Bovagkrant.:“Onder andere bezitters van een elektrische fiets hebben in de koude maanden baat bij een band die extra grip genereert. Ook senioren zijn een interessante doelgroep.” Volgens Timon Rutten, bestuurslid van Bovag Fietsbedrijven en eigenaar van Hans Struijk Tweewielerzaken kunnen fietshandelaren leren van de winterbandencampagnes uit de automotive branche. “Daar lopen we nog een paar jaar op achter, maar ook de autobranche heeft er eventjes over gedaan om die winterband breed geaccepteerd te krijgen. Een winterband is beslist een toegevoegde waarde voor de e-bike bezitter die ook in december, januari en februari elke dag veel kilometers aflegt in het woon-werkverkeer.”
Volgens Rutten zouden leden van Bovag Fietsbedrijven tien tot twintig procent meer omzet kunnen generen uit hun bandenverkoop in de wintermaanden als zij meer de aandacht zouden vestigen op de voordelen van de winterbanden voor de fiets.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.