Vaco start jaarlijkse bandenspanningscampagne op
(Foto: Shutterstock)

Vaco start jaarlijkse bandenspanningscampagne op

Vaco start zijn jaarlijkse campagne Doedebandencheck.nl weer op. Vanaf 27 juni roept de branchevereniging automobilisten vier weken lang op voor de zomervakantie hun banden te checken.

De branchevereniging legt dit jaar meer focus op recreatievoertuigen. Dat komt naar eigen zeggen omdat de meeste caravans, campers, aanhangers en trailers een lange winter in de stalling achter de rug hebben. Daarom adviseert de organisatie ook om de banden vanaf zes jaar na aanschaf jaarlijks te laten controleren. Op Doedebandencheck.nl vinden automobilisten meer informatie en worden ze doorverwezen naar Vaco-bandenspecialisten. Met animaties via social media roept de vereniging verder rijders op om deze site te bezoeken. Op Doedebandencheck.nl staan ook tips waarmee bestuurders de kans op bandenpech tijdens de vakantie tot een minimum beperken.

Ondernemers

Vaco stelt exclusief voor  zijn bandenspecialisten promotiemateriaal beschikbaar, om te gebruiken in de communicatie. Verder roept de vereniging zijn leden ook op om de campagne via hun website en social media te delen. Daarnaast geven ze ook de tip aan ondernemers om klanten op het belang van een professionele bandencheck te wijzen, door middel van een brief.

Op de eigen site stelt Vaco alle afbeeldingen voor Doedebandencheck.nl in hoge en lage resolutie beschikbaar. Daarnaast is hier ook een voorbeeldbrief voor klanten te vinden. Bandenspanning blijft een onderbelicht onderwerp bij de meeste automobilisten volgens de brancheorganisatie. Zo kwam een onderzoek door studenten van de Hogeschool Rotterdam en KU Leuven tot de conclusie dat 84 procent van de bestuurders op verkeerde spanning rijd.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.