Toyo verlengt sponsoring van fiets-wereldbeker
(Foto: Shutterstock)

Toyo verlengt sponsoring van fiets-wereldbeker

Toyo Tires verlengt zijn samenwerking met de UCI Cyclocross wereldbeker voor het komende 2021-2022 seizoen. De bandenmaker gaat, naast de UCI, ook met ‘Flanders Classics’ samenwerken.

Toyo dankt zijn groei van de afgelopen jaren aan het opbouwen van zijn naamsbekendheid. Eén van de activiteiten om dit te bereiken was het sponsoren van Cyclocross. De samenwerking met het veldrijden moest op een praktische manier consumenten en bedrijven met het merk kennis laten maken.

De UCI Wereldbeker is het grootste evenement van de sport. Het kampioenschap, waarin rijders meer dan zestien races over de hele wereld verrijden. Binnen de sport is het het best bekeken toernooi en organisator Flanders Classics verwacht meer dan 150 miljoen mensen te bereiken. Het grootste gedeelte hiervan is via de televisie, maar als de Corona-regelgeving het toelaat, ook dit jaar gedeeltelijk fysiek.

Europese ambitie

De verlenging van de samenwerking is voor Toyo een nieuwe stap in zijn groeiambitie voor de Europese markt. Daarnaast heeft het merk geïnvesteerd in een nieuw onderzoeks- en ontwikkelingscentrum in Düsseldorf en start het een nieuwe fabriek in Servië op. “We zijn verheugd om als hoofdpartner op te treden bij deze reeks veldritraces. Net als de bandenindustrie kun je alleen winnen door constant hoge prestaties te leveren”, vertelt Steven Laurijssen, directeur van Toyo Tyre Benelux, in een persbericht. Naast Cyclocross steunt Toyo ook BMX- en mountain bike competities

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.