Tirendo: online vraag naar winterbanden gedaald

Tirendo: online vraag naar winterbanden gedaald

De online vraag naar winterbanden is de afgelopen jaren na de piek in de winter van 2010/2011 langzaam gedaald. De belangstelling voor budgetbanden groeit.
Minder zoekopdrachten
Dit meldt bandenwebsite Tirendo. Het van origine Duitse bedrijf is sinds juli 2012 actief in Nederland. De afname blijkt onder meer uit het aantal zoekopdrachten naar ‘winterbanden’ in zoekmachine Google. Ook de totale online vraag naar autobanden in het algemeen lijkt af te nemen.
Piekjaar
De piek is volgens Tirendo voornamelijk te wijten aan de verscherpte regelgeving destijds in Duitsland. Na dit piekjaar nam het aantal zoekopdrachten weer per jaar af.
Afgelopen winter lag de piek in november. Via de webshop van Tirendo werden in 2013 de meeste winterbanden verkocht tussen 11 november en 15 december. Ondanks de ‘slechte winter’ maakte het bedrijf wel een verkoopstijging mee.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.