Profile sponsor van de EV Experience Zandvoort
(Foto: Profile)

Profile sponsor van de EV Experience Zandvoort

Profile is de nieuwe hoofdsponsor van de EV Experience. Dit EV-event vindt plaats van 23 tot en met 25 september op circuit Zandvoort.

Voor het evenement is iedere dag het circuit geopend voor testritten in verschillende elektrische voertuigen. Daarnaast is er ook een paddock met verschillende stands en kunnen bezoekers virtueel racen. Daarentegen zijn er alle drie de dagen ook workshops beschikbaar. De workshops op dag één zijn gericht op de zakelijke markt. De organisatie laat op zijn website weten dat alle fleetmanagers, mobiliteitsmanagers, CSR managers, taxibedrijven, garagisten, overheden en logistieke dienstverleners welkom zijn. Op de dagen erna staan workshops voor zakelijke en private leaserijders gepland. Daarnaast zijn hier ook consumenten en EV-enthousiastelingen welkom.

“Steeds meer mensen rijden elektrisch. Voorheen waren dat vooral zakelijke rijders, maar mede door subsidieregelingen kiezen ook steeds meer particulieren voor een EV. Zij willen weten waar ze hun elektrische auto voor onderhoud kunnen brengen en waar ze terecht kunnen voor banden. Als Profile willen we laten zien dat we daar klaar voor zijn. Dat we de expertise hebben om iedereen met een elektrische auto vakkundig van dienst te zijn. De EV Experience is daar het uitgelezen moment voor”, vertelt Menno Kuipers, directeur auto’s bij Profile Benelux, in een persbericht.

Activiteiten

De EV Experience biedt verder ook aandacht aan andere vormen van elektrische mobiliteit. Hierbij kan men denken aan steps en andere last mile solutions, tot aan elektrisch vrachtvervoer. De pitboxen zijn verder omgebouwd tot pop-up stores van diverse merken en fabrikanten. Ook hoeven kinderen zich op het evenement niet te vervelen. Voor hen is namelijk een ‘fun zone’, met elektrische go-karts ingericht. Ook zijn er foodtrucks en is er een groot laadplein met 100% groene stroom.

Volgens EV Experience sluit Profile perfect op al deze activiteiten aan. “Ze bedienen zowel de consument als de zakelijke markt, maar werken ook samen met veel van de exposanten. Dat vult elkaar heel goed aan. Daarnaast is dit ook de uitgelezen kans om consumenten te informeren over het onderhoud van hun elektrische auto”, stelt Maarten Pompen, organisator van de EV Experience.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.