Prijs wint van bandenlabel

Prijs wint van bandenlabel

NTDAVoor consumenten is bij het kopen van een autoband de prijs nog steeds het belangrijker dan het bandenlabel. Na prijs komen veiligheid en brandstofverbruik.
Impact bandenlabel
Dit blijkt uit onderzoek van de National Tyre Distributors Association NTDA, de Britse belangenorganisatie voor de bandenbranche. Deze organisatie heeft de impact onderzocht op het kopen van nieuwe banden en of klanten beter worden geïnformeerd door het bandenbedrijf.
Prijs belangrijkst
Uit de resultaten die vroegtijdig zijn vrijgegeven blijkt dat meer dan 70 procent van de respondenten prijs nog altijd het belangrijkst vindt bij het kopen van autobanden. De NTDA reageerde dat het bandenlabel een goede gelegenheid is voor bandenhandelaren om klanten banden te bieden die het beste passen bij hun rijstijl en wensen. Vooruitlopend op de definitieve resultaten van het onderzoek zei men: “Het is interessant om te zien of het kopen van banden is veranderd sinds de introductie van het label.”

Dit bericht heeft 0 reacties

  1. Rob Viset

    Ik ben van mening dat men erg voorzichtig moet zijn met deze uitspraak. Engeland (UK) is altijd al een prijsmarkt geweest. Ik praat dan van goedkope merken banden. Het aandeel is zeer groot. Dit is niet alleen van toepassing op banden maar ook op equipment, Bandenapparatuur en uitlijners uit China vinden hier gretig aftrek. Ook andere markten buiten de Automotive zijn erg prijs georiënteerd.
    Natuurlijk zijn er ook in Nederland consumenten die voor deze goedkope merken gaan al denk ik nog steeds dat de meeste consumenten gaan voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. Niet voor de allergoedkoopste band.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.