Omzet Delticom daalt 12,6 procent

Omzet Delticom daalt 12,6 procent

De Duitse online bandenverkoper Delticom heeft in de eerste drie maanden van dit jaar een omzet behaald van 110,98 miljoen euro, 12,6 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar toen de omzet nog 126,8 miljoen euro bedroeg. Dit blijkt uit het zojuist verschenen kwartaalverslag.
Kou
Als reden wijst Delticom naar de lage temperaturen in het eerste kwartaal van 2018, die de start van het verkoopseizoen in Duitsland vertraagden. Daardoor kwam de verkoop van zomerbanden pas in april op gang, na het paasweekend. Vorig jaar startte de verkoop al in maart vanwege het toen zachter weer. Volgens branchedeskundigen zijn er in het afgelopen kwartaal 20% minder vervangingsbanden verkocht dan een jaar eerder. Delticom verwacht de achtergebleven verkopen in het tweede kwartaal nog wel te kunnen inhalen.
Gehele jaar
Voor geheel 2018 Delticom vasthouden aan eerder gedane verwachtingen voor het gehele jaar. De online bandenverkoper rekent op een jaaromzet van 690 miljoen euro en een toename van bedrijfsresultaat tot 14 miljoen euro.
Delticom verkoopt online banden en autoaccessoires in Europa en in de VS. In 2017 bedroeg de omzet nog 667 miljoen euro.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.