Omzet Delticom Q1 2014 stijgt zestien procent

Omzet Delticom Q1 2014 stijgt zestien procent

Online bandenverkoper Delticom-Tirendo heeft in het eerste kwartaal van 2014 zestien procent meer omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar: 94,3 resp. 81,3 miljoen euro.
Licht herstel
Met dank aan het vroege voorjaar wisselden veel mensen al ruim vóór Pasen hun winterbanden om; de handel in zomerbanden lag daarom in Q1 duidelijk hoger dan in 2013. Of daadwerkelijk sprake is van licht herstel, zoals marktexperts voorspellen voor de Europese bandenverkoop, moet volgens Delticom-Tirendo de komende maanden blijken. Er zijn immers wel vaker verschuivingen van omzet geweest als gevolg van het weer.
Nieuwe klanten
Samen wisten Delticom en de vorig jaar verworven dochter Tirendo 201.000 nieuwe klanten te werven in het eerste kwartaal (2013: 182.000). Het Ebitda (resultaat voor rente, belasting en afschrijving) zakte echter naar 2,4 miljoen euro, 26 procent lager dan de 3,2 miljoen in 2013.
Het in 1999 opgerichte Delticom is inmiddels actief in 42 landen en exploiteert meer dan honderd onlineshops, onder verschillende namen. Delticom heeft meer dan honderd bandenmerken in het assortiment.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.