Nieuwe bandenlabel beinvloedt aankoopproces banden

Nieuwe bandenlabel beinvloedt aankoopproces banden

Het nieuwe EU label op de banden gaat enorme impact hebben op het besluitvormingsproces van de automobilist. Dit laat Kwik-Fit in een persbericht weten. Nu laat 75% van de automobilisten zich nog leiden door het advies van de garage, maar Kwik-Fit verwacht dat dit straks nog maar 50% zal zijn. De bandenserviceketen zegt positief te zijn over de transparantie die de bandenlabels met zich mee brengen. “Automobilisten kunnen zich straks beter oriënteren en kunnen zelf de verschillende banden vergelijken. Ze zullen bij hun keuze letten op prijs, het label en de uitgebreidere bandentesten van ANWB/ADAC of de Consumentenbond,” aldus Martin Post, algemeen directeur van Kwik-Fit Nederland. “We staan aan de vooravond van een andere marktverdeling in banden.”
Kwik-Fit heeft in een onderzoek verschillende labels voorgelegd aan automobilisten. Hieruit blijkt dat veiligheid het zwaarst meeweegt in de keuze voor een band. Ver daarna volgen pas brandstofverbruik en geluidshinder. Het bandenlabel zegt echter niet alles over de kwaliteit. Zo zegt het label niets over het risico op aquaplaning en niets over de remkwaliteit op droog wegdek.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.