Minder omzet en winst banden Delticom

Minder omzet en winst banden Delticom

Europa’s grootste online bandenverkoper, het Duitse Delticom, heeft in het eerste half jaar 2,5 procent minder omzet gedraaid dan in H1 van 2011: 193,3 miljoen versus 198,3 miljoen euro.
De winst voor aftrek van rentelasten en belasting (EBIT) kelderde met 29,2 procent (13,2 miljoen nu, 18,7 miljoen vorig jaar). Aandeelhouders moesten een stevige veer laten. Per aandeel ontvingen ze 74 eurocent, ruim 31 procent lager dan de 1,08 euro in de eerste zes maanden van 2011.
Zowel bij de eerste montage als in de vervangingsmarkt heeft de Europese bandenhandel volgens Delticom merkbaar geleden onder de crisis. Over de hele linie is de verkoop van zomerbanden achtergebleven bij de prognose. De omzet van Delticom’s online shops – goed voor bijna 96 procent van het totaal – liep terug van 190 miljoen naar 185 miljoen euro. Bij de groothandel ging de omzet juist iets omhoog: van 8,2 miljoen in H1 van 2011 naar 8,4 miljoen euro nu. Door de achterblijvende vraag ontstond ook een hogere prijsdruk, wat deels de verslechterde resultaten verklaart.
www.delti.com

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.